PLANIFICACIÓN DE ESTRATEGIAS E-COMMERCE PARA IMPULSAR LAS VENTAS DE ARENA PARA GATOS EN PLATAFORMA WEB

Abstract

Diversquim S.A. DWE, a cat litter distributor, is facing a new digital media landscape for sales. Currently seeking to expand, the company presents an analysis that evaluates three alternatives, including a financial assessment and outlining the risks associated with selecting the optimal option. In the B2B channel, its growth is limited, and there is an opportunity to implement a functional e-commerce platform for the end consumer. This is considered the most strategic long-term option due to the full control and improved customer experience it offers, although it requires a higher initial investment.

Description

Diversquim S.A. DWE, distribuidor de arena para gatos, se enfrenta a un nuevo escenario en medios digitales para la venta; actualmente, busca expandirse y para ello, se comparte un análisis que valida tres alternativas, considerando un análisis financiero y compartiendo los riesgos que surgen al seleccionar la alternativa óptima. En el canal B2B, su crecimiento está limitado, existe la oportunidad implementar una plataforma e-commerce funcional para el consumidor final; siendo la opción más estratégica a largo plazo por el control total, y la experiencia del cliente, aunque implica una inversión inicial más alta.

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