The Impact of Meta Emotion-Cognition Strategies Enhancing English-Writing Skills in Middle School Students
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
This research paper studies how Meta Emotion-Cognition strategies enhance English
Writing Skills in Middle School Students. The main objective was to analyze how
emotion-cognition strategies are essential for improving motivation in the writing skills
of middle school students from Unidad Educativa Bilingüe “La Moderna”. The
research method applied in this study was deductive-mixed; it involved the quantitative
analysis of a survey applied to a sample of sixty students from middle school, and a
qualitative study of class observation from English educators teaching writing skills at
two different levels. The nature of this research was explanatory, in order to expand the
understanding of this analysis and outline similarities with previous studies.
Consequently, it was found that the application of accurate motivational-cognitive
strategies served to level up educational standards, and specially, the strategies that
were oriented to improve students' well-being. Thus, meta-emotion cognition
approaches benefited self-regulated learning independency to a great extent in students
from Unidad Educativa La Moderna.
Description
Este trabajo de investigación estudia cómo las estrategias de metaemoción-cognición
mejoran las habilidades de escritura en inglés en estudiantes de secundaria. El objetivo
principal fue analizar cómo las estrategias de cognición emocional son fundamentales
para mejorar la motivación en la escritura de los estudiantes de secundaria de la Unidad
Educativa Bilingüe “La Moderna”. El método de investigación aplicado en este estudio
fue deductivo-mixto; involucró el análisis cuantitativo de una encuesta aplicada a una
muestra de sesenta estudiantes de secundaria y un estudio cualitativo de observación de
clases de educadores de inglés que enseñan habilidades de escritura en dos niveles
diferentes. En ese sentido, la naturaleza de esta investigación fue explicativa, con el fin
de ampliar la comprensión de este análisis y esbozar similitudes con estudios anteriores.
En consecuencia, se encontró que la aplicación de estrategias motivacionales-cognitivas
acertadas sirvió para nivelar los estándares educativos, y más aún, las estrategias que
estuvieron orientadas a mejorar el bienestar de los estudiantes. Así, los enfoques de la
cognición metaemocional beneficiaron en gran medida la independencia del
aprendizaje autorregulado en los estudiantes de la Unidad Educativa La Moderna.
