THE INTERPLAY OF COMPETITIVE GAMING SCENARIOS AS A MOTIVATIONAL EDUCATIONAL STRATEGY IN VOCABULARY ACQUISITION
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Abstract
The current research entitled “The Interplay of competitive gaming scenarios as a motivational educational strategy in vocabulary acquisition”. It aims to analyze the effectiveness of motivation strategies used in the L2 vocabulary acquisition through different scenarios of competitive games. Therefore, the researchers carried out deep bibliographical research to select the most relevant papers, articles, journals, books, etc. from different academic magazines like Scielo, Eric, Redalyc, etc. It was qualitative-quantitative research; for this reason, the instrument was a survey to collect the data. The results show that gaming scenarios are essential tools to create an enjoyable class, encourage learners to acquire new vocabulary, and facilitate second language acquisition. Consequently, it was possible to identify that the interplay of competitive gaming scenarios is a good motivational educational strategy when teaching vocabulary in the EFL classroom. However, it is necessary to consider the kind of games that teachers use in the classroom since it is important to take into consideration different factors like learners’ age, interest, level, etc. The researchers conclude that gaming is a great strategy to acquire new vocabulary in EFL class; nevertheless, it is necessary to select the most enjoyable and relevant games for learners. The strengths of the current research are that the teachers at “San Felipe Neri” school apply games to motivate learners; on the contrary, one of the limitations was the lack of bibliographical resources focused on the main purpose of the research.
Description
La presente investigación titulada “La interacción de escenarios de juegos competitivos como estrategia educativa motivacional en la adquisición de vocabulario”. Su objetivo es analizar la eficacia de las estrategias de motivación utilizadas en la adquisición de vocabulario L2 a través de diferentes escenarios de juegos competitivos. Por lo tanto, los investigadores realizaron una profunda investigación bibliográfica para seleccionar los trabajos, artículos, revistas, libros, etc. más relevantes de diferentes revistas académicas como Scielo, Eric, Redalyc, etc. Fue una investigación cualitativa - cuantitativa; por tal motivo el instrumento fue una encuesta para recolectar los datos. Los resultados muestran que los escenarios de juego son herramientas esenciales para crear una clase agradable, alentar a los alumnos a adquirir nuevo vocabulario y facilitar la adquisición de un segundo idioma. En consecuencia, fue posible identificar que la interacción de escenarios de juegos competitivos son una buena estrategia educativa motivadora al momento de enseñar vocabulario en el aula de inglés como lengua extranjera; sin embargo, es necesario tener en cuenta el tipo de juegos que utilizan los profesores en el aula, ya que es importante tener en cuenta diferentes factores como la edad, el interés, el nivel, etc. de los alumnos. Los investigadores concluyen que los juegos son una gran estrategia para adquirir nuevos conocimientos. vocabulario en la clase de inglés como lengua extranjera; sin embargo, es necesario seleccionar los juegos más divertidos y relevantes para los alumnos. Las fortalezas de la presente investigación son que los docentes del colegio “San Felipe Neri” aplican juegos para motivar a los educandos; por el contrario, una de las limitaciones fue la falta de recursos bibliográficos enfocados al propósito principal de la investigación.
